Zdaj se pa res začenja

Dolgotrajno vztrajanje in čakanje se je nazadnje le obrestovalo. Prejšnji teden sem potrditev o začetku prodaje naših izdelkov dobila še od Spara in E.Leclerca. Tako kot v Mercator bomo tudi v Spar vstopili preko distributerja, saj sami ne zmoremo kakovostno obvladovati prodajnih poti. Vendar me je kompleksnost trgovine začela zelo zanimati. Tako sem se odločila, da bom v E.Leclerc vstopila brez posrednika, saj se hočem poglobiti v način in zakonitosti delovanja velikih trgovcev. Običajno se namreč ne zavedamo, kako kompleksni sistemi so to, kot sem sama spoznala tekom dogovarjanja za prodajo naših izdelkov.

Kako funkcionira trgovina

Obvladovati velik trgovski sistem res ni mala malica. Lahko si samo predstavljam na tisoče dobaviteljev, od katerih gotovo vsak hoče zase najboljše pogoje. Že izvesti dva sestanka z vsakim dobaviteljem na leto zapolni delovni čas kar nekaj zaposlenih. Potem so tu še planogrami postavitve izdelkov na prodajnih policah. Nikar se ne slepite, v trgovini vsak izdelek stoji na točno določenem mestu, ki vas najbolj premami v nakup. Trgovci tekom nakupa vplivajo na vse naše čute z osvetlitvijo trgovine in izdelkov, z mamljivimi vonji, ki se širijo po trgovini, s posebnimi prodajnimi sporočili, ki nam govorijo, da je treba izdelek kupiti prav zdaj, jutri bo že prepozno…. Kdo se lahko upre vonju sveže pečenega kruha, ki se širi po trgovini? Celotna nakupna izkušnja je pomembna, saj se bomo v trgovino spet vrnili, če se v njej dobro počutimo.

Na drugi strani pa smo kupci

Smiselna razporeditev prodajnih segmentov v trgovini pa je pomembna tudi za kupca, saj nam olajša iskanje želenih izdelkov v teh ogromnih prodajnih centrih, kjer bi sicer porabili več ur za iskanje izdelkov, ki jih potrebujemo. Medtem ko hodimo med policami, pa seveda v voziček roma tudi precej izdelkov, ki jih nismo nameravali kupiti. Si jih pa zaželimo takoj, ko jih zagledamo na polici, enostavno nas premamijo. Je pa tudi res, da smo kupci vedno bolj bombardirani s prodajnimi sporočili. Od prodajnih letakov, ki jih dobimo kar na dom, reklam na televiziji in radiu, obcestnih plakatov, do bolj subtilnega oglaševanja na spletu, družabnih omrežjih in vedno bolj tudi preko mobilnih telefonov. Zaradi preobilice informacij, ki smo jih deležni, jih enostavno ne moremo več sprejeti in registrirati. Tako tudi v trgovini dostikrat sploh ne opazimo drugih izdelkov, razen tistega, ki ga iščemo. Učinek reklam postaja nasproten, saj se nekako zapiramo pred njimi.

Le kako bo jutri

Zelo zanimivo bo opazovati, kako se bo trgovina in potrošništvo razvijalo v prihodnosti. Bomo trošili vedno več ali bomo postali bolj racionalni? Strokovnjaki imajo gotovo precej teorij, kam gremo in kje bomo jutri. Me prav zanima…

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor