Finance o Barbio's

Finance, 1.10.2014: Od ekonomistke do proizvajalke biohrane

Barbara Meža, Barbio’s, s. p.

Povezava na članek

Že kar nekaj let sem si želela svobode in izzivov, ki jih prinaša samostojna poslovna pot. Zdaj sicer ugotavljam, da jih je res veliko in da vsi stanejo, pojas­njuje Barbara Meža, lastnica podjetja Barbio’s s Cikave pri Grosupljem, in nadaljuje: »Dolgo sem tudi iskala idejo, ki bi bila dovolj nova in inovativna, da bi bila sposobna preživeti in uspeti na vse bolj zahtevnem trgu. Ko sem jo našla, pa sem jo tudi hitro uresničila.«

Barbio’s je mlado podjetje za proizvodnjo novih in inovativnih ekoloških prehrambnih izdelkov, ki ljudem olajšajo pripravo kakovostne hrane in izboljšajo okus jedi. »Naši izdelki so izvrstne kakovosti, naravni in cenovno dostopni,« je prepričana Barbara in pojasni: »Surovine so lokalnega izvora, torej neposredno s slovenskih ekoloških kmetij, tako da so predelane sveže in brez daljšega skladiščenja, kadar je to le mogoče. Izdelki so brez glutena in so primerni tudi za vegane.«

Začela je z nekaj različnimi izdelki, ki so jih v prvem letu temeljito preizkusili na trgu. Najpomembnejši izdelek podjetja je Biogetta, začimbna mešanica sveže biozelenjave in soli. »Idej za nove izdelke je še veliko. Vendar se moramo najprej uveljaviti z zdajšnjimi izdelki, da postane naša blagovna znamka prepoznavna, potem pa bomo uvajali nove,« razloži.

Ekologija in zdrava prehrana sta jo zanimali že od nekdaj. »Rada sem packala po kuhinji in preizkušala nove recepte. Po rojstvu otrok sem se začela še bolj zavedati, kako hrana pravzaprav že od rojstva določa, ali bomo zdravi in odporni, katere bolezni in alergije nas bodo pestile in podobno. Tako sem že za domače potrebe pripravljala raznovrstne zdrave in okusne izdelke, iz katerih sem potem razvila idejo za podjetje.«

Kot pravi Barbara, je največja težava začetni kapital, da sploh lahko začneš. »Tveganje je zelo veliko, saj ne moreš biti prepričan, ali bo podjetje uspešno. Vložiš vse svoje prihranke in zelo verjetno vzameš še posojilo, potem pa se potrudiš in upaš, da ti bo uspelo.« Po izobrazbi je ekonomistka, tako da je o poslovanju podjetja vedela kar precej, vseeno pa je bila vesela vsake informacije, ki jo je dobila. »Pohvalila bi tečaj, ki smo ga na zavodu za zaposlovanje obiskovali vsi kandidati za njihovo subvencijo za samozaposlitev. Precej hitro smo obdelali vsa najpomembnejša področja za podjetnika, od predpisov in zakonodaje, trženja, davkov …, skratka vse, kar mora vedeti podjetnik pred začetkom poslovanja.«

Zelo pomembna je podpora družine, kajti zelo veliko časa, truda in ne nazadnje sredstev je treba vložiti v uresničitev podjetniške ideje, razmišlja Barbara in doda: »Sama se tudi zelo rada s kom posvetujem, preden sprejmem kakšno odločitev. Vedno je namreč veliko možnosti in odločitev za pravo je včasih kar zahtevna. Na srečo imam veliko sogovornikov, ki mi pomagajo in svetujejo, večinoma so to družina in prijatelji.«

Poslovnega načrta se je lotila zelo resno in približno leto dni pred odprtjem podjetja. »Že tako je težko načrtovati nekaj povsem novega brez oprijemljivih podatkov, da bi se tega lotila čisto brez analize, si sploh ne morem predstavljati. Tako sem podrobno razdelala financiranje, vso logistiko nabave, proizvodnje, prodaje in trženja, kolikor je bilo to pač mogoče. Trg sem raziskala najprej ob pomoči javno dostopnih podatkov, kot so različne statistike in podobno. Lastne izdelke pa sem preizkusila v krogu družine in prijateljev, saj za pravo tržno raziskavo potrebuješ precej sredstev. Pa tudi prvo leto po odprtju podjetja, ko še nisem imela večjih naložb, sem izkoristila za proučevanje trga. Pripravila sem številne degustacije po trgovinah, ki že prodajajo naše izdelke. Dobila sem informacije iz prve roke o zadovoljstvu kupcev z izdelki. Te smo prodajali v specializiranih trgovinah z ekološko hrano in tako dobili povratno informacijo od kupcev. Na tej podlagi smo se odločili za obsežnejši nastop na trgu in želimo izdelke ponuditi v vseh večjih trgovskih središčih. Začeli bomo z znamkami Biogetta, Bio mediteranska in Bio provansalska sol, ki so se do zdaj izkazale za najbolj prodajane izdelke. In kako so zadovoljni s prodajo? »V specializiranih majhnih prodajalnah je manjša, kot smo pričakovali. Te trgovine so zelo številne in razpršene po vsej Sloveniji. Tako majhno podjetje ne more učinkovito pokrivati celotnega trga.

Izkušnje so nas prepričale, da se je smiselno povezati z distributerjem, ki bo to opravil precej bolje. Sami bomo pokrivali Ljubljano z bližnjo okolico, distribucijo drugje in v večjih trgovskih centrih pa bo prevzel drug izvajalec.« Po Barbarinih besedah so prvo leto poslovali z izgubo in to pričakujejo tudi letos. »Izguba je nastala zaradi financiranja proizvodnje v jeseni; ta se povrne šele v naslednjem letu.«

In načrti? »Konec prvega leta poslovanja se selimo v svoje prostore, ki smo jih opremili z najnujnejšo opremo. Cilja za prvo leto sta čim bolje pokriti slovenski trg in se čim bolj približati kupcem. Ob začetku prodaje v večjih trgovskih središčih bomo okrepili pospeševanje prodaje s pokušnjami in podobnim, da bi se tako čim bolj približali in predstavili kupcu. Če bo treba, bomo za to pridobili zunanjo pomoč, ali v obliki zaposlitve ali kot pogodbeno delo. Dejavni bomo tudi na spletu – spletna stran, Facebook, Twitter -, uvesti pa moramo še neposredno pošiljanje e-pošte kupcem, ki nam zaupajo svoje naslove. V prvem delu prihodnjega leta bomo predstavili nov izdelek, s katerim bomo širše pokrili trg. Gre za Bio ribjo marinado. V prihodnjem letu se želimo preizkusiti še v Avstriji. Če se bo ponudila priložnost za vstop na ta trg, se bomo morali lotiti večje naložbe v proizvodnji, da bomo sposobni izdelati dovolj velike količine.« Želijo pa tudi povečati obseg proizvodnje likerjev, ki jih zdaj izdelujejo v zelo omejenih količinah. »Nimamo know-howa za večjo proizvodnjo niti distribucije. Za naš trg mogoče niso tako zanimive žgane pijače, kar nekaj slovenskim podjetjem pa je že uspelo v tujini.« Barbara verjame, da bodo imeli v petih letih že veliko serijsko proizvodnjo in da bodo prodajali svoje izdelke na več zahodnoevropskih trgih.

Od ekonomistke do proizvajalke biohrane

Barbara Meža je po izobrazbi ekonomistka. »Imam veliko izkušenj iz trženja in prodaje. Začetki moje poslovne poti segajo v podružnico družbe Sony Overseas SA., v kateri sem bila pet let produktni vodja za playstation in snemalne medije. Potem sem bila deset let zaposlena na ljubljanski borzi, sprva kot vodja odnosov z javnostmi, pozneje pa kot pomočnica direktorja, odgovorna za trženje. V podjetju P.O.S. Studio sem bila poslovna direktorica, odgovorna za prodajo, trženje in analizo poslovanja družbe,« o svoji dozdajšnji poslovni poti pove Barbara Meža.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor