In kam nas to vodi

Upam, da bomo slovenske kupce prepričali v kakovost naših izdelkov. Radi bi se pa usmerili tudi na druge trge. Za začetek se mi zdi zelo obetaven trg Avstrija, ker nam je blizu in ker se do neke mere »poznamo«. Kljub temu pa je zadeva zelo kompleksna. Domači trg ti je blizu, ker tukaj živiš, ker z njim dihaš in se vsakodnevno z njim srečuješ. Zato je doma najlažje začeti. Sosednji trg pa je drugačen. Imajo kupci tam enake želje kot pri nas? Slovenci vedno več poudarka dajemo na poreklo živila: da je »domače«, torej slovensko in da je ekološko. Kaj pa Avstrijci? Zdi se mi, da jim domači izdelki prav tako zelo veliko pomenijo. Torej glede tega na avstrijskem trgu ne bomo v prednosti. Ekološke certifikate imamo, zanje vem, da so avstrijskim kupcem tudi zelo pomembni. Razmišljala sem že, ali bi bilo bolje ustanoviti še eno podjetje v Avstriji in proizvodnjo za avstrijski trg preseliti tja. Najti avstrijske dobavitelje in narediti avstrijsko verzijo Biogette. Ja, ne bi bilo slabo. Vendar lahko o čem takem razmišljam šele, ko bomo na avstrijskem trgu že prisotni in bomo že kolikor toliko prepričani v uspešnost. Žal pa bomo izgubili prednost »domačega izdelka«.

Kako vstopiti na druge trge

Za začetek se mi zdi najenostavnejša pot, da se povežem s partnerjem iz Avstrije, ki bo lahko podprl vstop novega izdelka na trg. Mogoče distributer, tako kot v Sloveniji? Podjetje, ki ima že razvejano distribucijsko mrežo in lahko naše izdelke relativno enostavno doda svojemu asortimanu. Potem pa je tu še veliko vprašanje marketinga. Slovenski trg je relativno majhen. Lahko začneš v krogu prijateljev in glas od ust do ust se kar hitro razširi, če je izdelek res dober. Pomagamo si še s promocijami in degustacijami, spletno stranjo in Facebookom. Raje počasi, vendar zanesljivo in kredibilno.

Avstrijski trg pa je že druga zgodba. Začeti je treba iz nič in vzpostaviti svojo zgodbo na novo. Vendar kako začeti? Kako predstaviti kupcem nove izdelke, ki jih še ne poznajo? Bi tudi ta del lahko prevzel distributer? Sami namreč premalo poznamo trg in navade kupcev. Bi facebook in spletna stran zadostovala? V kombinaciji z degustacijami in promocijami, kot pri nas? Mogoče pa je v Avstriji lažje uspeti preko odnosov z javnostmi? Mogoče bi bil distributer pripravljen vložiti nekaj sredstev za uspešen začetek prodaje. Uf, koliko vprašanj… Definitivno potrebujemo lokalno osebo, ki nas bo pravilno usmerjala.

Prve informacije

Verjetno bi se za začetek lahko obrnila na avstrijsko ambasado. Kolikor vem, občasno organizirajo srečanja poslovnežev iz obeh držav. Verjetno bi našli potencialnega distributerja živilskih izdelkov, ki bi ga sodelovanje zanimalo. Tako bi dobila neko začetno informacijo o možnostih vstopa na trg iz prve roke. Enkrat sem se že obrnila na ambasado, ko nisem mogla dobiti pri naših kmetijah dovolj zelišč za naše zeliščne soli. Bili so zelo prijazni in učinkoviti – v enem tednu sem bila dogovorjena z zadrugo iz Avstrije, ki združuje avstrijske pridelovalce bio zelišč. Moram priznati, da sem bila izredno zadovoljna s kakovostjo njihovih zelišč. Konec koncev je glede na majhnost Slovenije tudi Avstrija še vedno »lokalno okolje«.

Kakšnih svetovalcev si ne moremo privoščiti, vsaj ne na začetku. Vendar verjamem, da nam bo uspelo tudi brez tega. Tudi na internetu se marsikaj najde. Se že veselim, da bom spet obnovila znanje nemščine… Kar nekaj časa sem jo učila v šoli, vendar ker je nisem dovolj uporabljala, sem precej pozabila. Še ena dobra priložnost, ki se mi obeta!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor