Avstrijski trg

barbaraEden od ciljev za leto 2015 je vstop na avstrijski trg. To pa je ena zelooo zahtevna naloga. Prvič, kako se naj sploh tega lotim? Drugič, naj poiščem partnerja ali distributerja v Avstriji, naj odprem tam podjetje? Tretjič, kako tržiti izdelek na tujem trgu… ? Odprtih vprašanj je nešteto. No, s pomočjo Mojih financ sem prvi korak že naredila. Dogovorili so se za sestanek z gospo Ines Čigoja, ki pokriva ta trg v Centru za mednarodno sodelovanje pri Gospodarski zbornici Slovenije.

Najprej spoznavanje trga

Gospa Čigoja mi je predlagala, da se najprej lotim preučevanja trga, da spoznam konkurenco. Koliko in katera podjetja se ukvarjajo s prehrano, oziroma z ekološko prehrano, tako na strani proizvodnje in distribucije, kot tudi prodaje? Mogoče je katero potencialno za sodelovanje, če bi bili moji izdelki komplementarni njihovim. Največji trije trgovci v Avstriji imajo skupaj kar 70-odstotni delež trga, kar nakazuje, da je avstrijski trg zelo zaščiten. Nujno je torej potrebno naštudirati zahteve lokalne regulative in se jim prilagoditi. Koristno bi bilo tudi pridobiti avstrijske ekološke in druge označbe, ki so kupcem pomembne za prepoznavanje kakovosti izdelka. Trend kupovanja ekoloških izdelkov je še bolj izrazit, poleg tega je kupna moč bistveno večja kot pri nas, kar je za nas zelo pomembno.

Vsak trg je specifičen

Govorili sva tudi o navadah in poslovnih običajih na avstrijskem trgu. Glede tega je namreč vsak trg specifičen. V Avstriji je denimo zaželeno znanje nemščine. Žal sem jo od osnovne šole že čisto pozabila, tako da se jo bo treba spet naučiti. Super, tega se že zelo veselim! Zelo pomembna je točnost, zamujanje ni sprejemljivo. Tudi sicer so Avstrijci precej konzervativni in formalni pri poslu. Tako za sestanke kot tudi poslovna kosila je primerna temna poslovna obleka in spodoben kostim. Pri naslavljanju se uporabljajo priimki in uradni strokovni nazivi.

Kako vstopiti na trg

Glede na mojo velikost in trenutne kapacitete bi bilo smiselno vstopiti nišno. Najbolj perspektivna zame bi bila Dunaj in Innsbruck z okolico. Na ta način bi tudi preverila interes kupcev v omejenem obsegu, preden bi morala zaradi večjih potreb investirati v povečanje proizvodnih kapacitet. Aprila bo na GZS potekalo srečanje med avstrijskimi agenti in slovenskimi podjetji, ki načrtujejo vstop na ta trg. To je najlažji način vstopa na trg, saj agent prevzame distribucijo proizvodov. Tega srečanja se bom zagotovo udeležila, saj bo prvi pokazatelj potenciala, ki ga imajo naši izdelki. Če bodo agentje izkazali interes, potem smo na konju.

Ustanovitev podjetja v Avstriji?

O tem že ves čas razmišljam, ker bi mi prineslo ogromno prednost »lokalnega, domačega«. Gospa Čigoja mi je povedala, da Avstrija nudi neprimerljivo večje olajšave in spodbude za tuje investicije kot Slovenija. Zelo zanimivo. Brez podjetja v Avstriji tudi sploh ne smeš oglaševati svojih izdelkov. Ta je šele bosa… tega nisem vedela in me je zelo presenetilo. Te možnosti torej ne smem zanemariti. Vendarle pa se nočem na slepo zaleteti, zato bo to šele v drugi fazi vstopa na trg, ko bom že imela neko bazo kupcev in bodo prodajni trendi kazali navzgor.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor